VVEASSIST

Waarom een VvE?

VVEASSIST is de expert rondom het beheren van een VvE. Hier leggen we u uit waarom een VvE nodig. Vragen? Neem dan direct contact met ons op.

Aandacht voor alle eigenaren

Het is belangrijk dat er niet alleen voor uw eigen appartement voldoende aandacht is, maar ook de gemeenschappelijke delen van het appartementencomplex en alle hierin aanwezige apparatuur (liften, roldeuren, automatische deuropeners, daken, muren, dakgoten) dienen in goede conditie te worden gehouden.

Hiervoor moet aandacht zijn van alle eigenaren. Als u op de 1e etage woont en het dak boven de 4e etage lekt, dan is dat niet alleen het probleem van de eigenaar op de 4e etage, maar een gezamenlijk probleem (wat betreft organisatie en reparatiekosten). Als u goed ter been bent, op de 4e etage woont en de lift weigert dienst, dan is dat niet alleen een probleem voor de invalide bewoner onder u, maar een gezamenlijk probleem van alle eigenaren. Dit gezamenlijk verantwoordelijkheidsgevoel klinkt erg logisch, maar wordt vaak door nieuwe eigenaren in het begin niet zo ervaren. Belangrijk is dat ze hierover worden geïnformeerd.

VvE leden dragen een gezamenlijke verantwoordelijkheid

vveassist-logo

Gemeenschappelijk belang

De waarde van uw appartement wordt dus niet alleen bepaald door hoe goed u uw eigen appartement onderhoudt, maar mede door de staat en conditie van de gemeenschappelijke delen. Goed onderhoud hiervan garandeert een marktconforme waarde van uw eigen appartement en waarborgt de veiligheid in en om het gebouw.

Daarom heeft elke appartementseigenaar zijn/haar verantwoordelijkheid ten aanzien van de gemeenschappelijke delen van het appartementencomplex, is hij/zij verplicht lid van de VvE en dient hij/zij mee te betalen aan het gezamenlijk onderhoud, de renovaties, verzekeringen en energiekosten hiervoor. Meestal vindt dit meebetalen plaats door een gezamenlijk vastgestelde ledenbijdrage aan de VvE (ook wel de maandelijkse ‘servicekosten’ genoemd). In ruil hiervoor hebt u stemrecht in de VvE en kunt u meebeslissen over de koers en het te voeren beleid.

Direct contact met VVEASSIST

De kwaliteiten van VVEASSIST

Ontzorgd

Vakkundig

Servicegericht

Wat is een VvE?

Nu u weet waarom een VvE nodig is, vraagt u zich af wat een VvE nou precies is. Lees het hier:

Waar bestaat een VvE uit?

Een VvE bestaat uit verschillende elementen. Hiervan moet u goed op de hoogte zijn. Lees hier waaruit.

Uitbesteden VvE

Een VvE kunt u laten uitbesteden aan een professional. VVEASSIST is zo’n partij dit voor u kan doen.